Železniční systém ve Vietnamu byl realizován před více jak sto lety francouzskou kolonií, pak byl opraven a dále rozvinut Vietnamskou Vládou po Sjednocení Vietnamu v roce 1975. Celková délka železnic je 2 600 km, spojuje většinu měst a provincií po celém Vietnamu, včetně kulturní, společenské a turistické cíle, od jižní po severním Vietnamu. Vietnamský železniční systém je také spojen s čínským železničním systémem, kde stanice končí v Yunnan a Guangxi.railway

Jestli chcete cestovat netradičně po celém Vietnamu, tak vlakem je perfektní volba. Hodně částí železničního systému jede rovně z jihu na sever nebo jede přes hory, lesy, nížiny, údolí, takže určitě budete mít šanci prohlížet si ty úžasný a dechberoucí krajiny. Další výhodou je taky rychlost vlaku, která není moc vysoká, takže budete mít čas si vyfotit pár fotek, natáčet si video a mít nezapomenutelné momenty. Ale musíte si dávat pozor na vaše zavazadla, protože ve vlaku mohou být i zlodějové, kteří čekají na vaše neopatrnost.

Železnice ze severu na jih je pak nejdelší vnitrostátní vlaková trasa pod vedením Vietnam Railways Corporation. Trasa začíná v Hanoi a končí v Ho Či Minově městě, projede většinu provincii, které leží mezi dvěma konci státu a cesta trvá zhruba 30 hodin. Většinou vlaky jedou se zpožděním. Denně jezdí 4 vlaky z Hanoi a 4 z Ho Či Minova města. Ve většině vietnamských vlaků mají lůžka na spaní, avšak některé vlaky této trasy mají i místo na sezení. Pro kratší vzdálenost výletu se doporučuje místa na sezení, protože tato volba je ekonomičtější.

train 01V každém vagónu na spaní jsou 5 až 7 kabiny a jeden WC s koupelnou na konci vagónu. Jsou tam 2 typy kabin – 4 lůžkový nebo 6 lůžkový. Oba typy mají podobné zařízení včetně polštáře, deky, TV, fén na vlasy a klimatizace. 4 lůžkové kabiny jsou soukromější a má více prostor. Další služby jsou prodeje občerstvení, cigarety, šampony, mýdla, zubní kartáčky, zubní pasta a konzervovaná jídla.

 

 

Poznámka ke kvalitě vlaků: Jelikož jsou všechny vietnamské vlaky ruského staršího typu, tak neočekávejte moc vysokou kvalitu, hlavně je to úplně na jiné úrovní než jsou evropské železnice. Ale na druhou stranu tu zažijete autentické zážitky z cestování po jihovýchodní Asii. Tenhle způsob dopravy nedoporučujeme těm, kteří lehce spí nebo nejsou zvyklí takhle cestovat.

Co na to říkáte?